Kjøpsbetingelser

Hva betaler jeg for frakt og retur?

Rask levering og 14 dagers bytterett.

Øyo kunder får gratis frakt på alle ordre over kr 1500,-. Handler du for mindre koster det kun kr 99,- å få sendt en pakke i Norge. Svalbard og Jan Mayen er å regne som tollmessig utland og skal derfor følge vanlig tollregler for eksport.

Husk å oppgi riktig informasjon på levering, slik at pakken ikke blir sendt i retur. Da må du betale for ny sending.

Uavhentede pakker blir etter 7-14 dager sendt i retur til oss. Vi belaster deg med et gebyr på kr 250,- for dette. Gebyret fratrekkes din refusjon.


Når blir ordren min levert?

Våre pakker blir sendt med Posten/PostNord hver dag kl 12. Ved helligdager eller inneklemte dager vil pakken bli sendt så fort vi er tilbake på fabrikken. De fleste pakkene sendes med PostNord. Mindre pakker under 2kg sendes som pakke i postkasse med Posten. Vi kan dessverre ikke garantere for leveringstiden Posten/PostNord bruker. 

Pakker til jul

De fleste pakker og brev som sendes i Norge leveres innen 1-3 dager, men rett før jul er det lurt å bestille i god tid. Normalt sett vil det holde å bestille før midten av desember. For mer detaljerte frister se posten.no

Hvordan kan jeg spore bestillingen?

Etter sendt bestilling vil du motta en ordrebekreftelse på din e-post. I ordrebekreftelsen får totalsum på bestillingen og sporingsnummer på din pakke.


Jeg har spørsmål om leveransen min, hvem kontakter jeg?

Så snart Posten/PostNord har plukket opp ordren din hos oss er det de som kan svare på alle leveranse-spørsmål. Ha sporingsnummeret ditt klart og ta kontakt med Posten/PostNord sitt kundesenter.

Må jeg betale moms i etterkant?

Prisene på alle våre produkter er inkludert merverdiavgift og belastes i NOK ved levering i Norge. Ved sendingen utenfor Norge kan det tilkomme ekstra kostander.

Jeg ønsker å returnere kjøpet mitt. Hvordan gjør jeg det?

Ikke noe problem. Dersom du ønsker å returnere hele eller deler av ordren, bytte produkt/farge, du vil heve kjøpet eller reklamere på en vare må du fylle ut returskjema som du har fått tilsendt sammen med din ordrebekreftelse, eller kan laste ned på nytt her. Ta kontakt med oss på mail [email protected], så sender vi deg en returlapp. Returkostnad på kr 99,- blir trukket fra din refusjon når vi mottar produktene.  

  • Du har 14 dagers returrett

  • Utfylt returskjema må medfølge returpakken du sender til oss

  • Produktet må være ubrukt og i originalemballasje

  • Returrett gjelder ikke produkter som er gravert

Vilkår

Når du velger å handle med faktura fra Klarna skal du alltid få det du har bestilt før du betaler. Du betaler heller ikke for varer som er feil, eller som ikke dukker opp. Det er enkelt, risikofritt og praktisk. Fakturaen vil vanligvis ha en betalingsfrist på 30 dager fra varene sendes til deg. All informasjon du trenger for å betale finner du på fakturaen.
Hvis du er firmakunde vil levering kun skje til den adressen firmaet er registrert. Firmaet skal også være registrert i det land hvor kjøpet foretas. Regler for dør- og fjernsalg gjelder ikke for kjøp i firmaregi.

Del opp betalingen

Når du velger å dele opp betalingen på en faktura eller å betale i ditt eget tempo, samles dine kjøp med Klarna på én faktura. En samlet månedsfaktura betyr én betaling, ett KID-nummer og ett administrasjonsgebyr på 45 kr. Du kan også velge å delbetale dine kjøp over 3, 6 eller 12 måneder, direkte i Klarna appen eller på Klarna sine nettsider.

Registrering

For å handle i Øyos nettbutikk kan du registrere deg som kunde eller handle som gjest.
Konto kan opprettes under Min konto eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Her kan du endre passord, faktura- og leveringsadresse.

Registreringen krever en gyldig epost-adresse. Vi leverer til hele Europa. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende i følge loven være 18 år.

Når du handler er epost og mobilnummer obligatorisk.

Garanti

Vi produserer alle våre produkter med mål om å holde på den gode kvaliteten. Uansett hvor godt du tar vare på ditt produkt vil det likevel vise tegn på alder og slitasje. Her kommer man langt med å slipe opp og vaske produktene for hånd, les mer under vedlikehold. Øyos garanti dekker produksjons- og materialfeil, ikke normal bruk og slitasje. Er f.eks kniven vasket i oppvaskmaskin eller brukt på annet enn matvarer, bortfaller garantien. Dette betyr at garantien ikke dekker skader forårsaket av ulykker, feil bruk, uaktsomhet, normal slitasje. Skader kan repareres mot et mindre beløp. Ta kontakt for tilbud.


Opplysninger i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.